روز گذشته 9 اسفند ساعت 21 مستند ما اقتصاد دانیم با حضور دانشجویان و اساتید اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) به نمایش در آمد

.

در این مراسم که با حضور دانشجویان اقتصاد و سایر رشته های دانشگاه امام صادق(ع) در سالن ابن سینا اکران شد، در ابتدا حجت السلام سید محمد رضی کارشناس ارشد اقتصاد به عنوان سخنران این جلسه مطالبی را در چگونگی شکل گیری به اصطلاح علم اقتصاد بیان کردند.

وی که ورودی سال 82 دانشگاه امام صادق(ع) است و هم اکنون در حوزه علمیه مشغول به تحصیل هستند در ادامه با تاکید بر کشف قاره آمریکا به عنوان شروع شکل گیری علم مدرن اقتصاد عنوان کرد: ما شاهد این هستیم که در سال 1492 یک عده با کشتن میلیون ها انسان ساکن در این قاره به ذخایر انبوه طلا دست پیدا کردن و با انباشت چنین سرمایه ایی شروع به دستیابی به این چنین رشد صنعتی و تکنولوژی رسیده اند.

رضی در ادامه گفت: در چننی شرایطی ما شاهید هستیم امثال آدام اسمیت، ریکاردو، مالتوس و ...تدوین کننده تئوری های استعماری و استثماری سردمداران سرمایه داری هستند و علم اقتصاد در واقع بعد نظری و تئوریک چگونگی به استثمار کشیدن ملت هاست.

وی در مورد ورود علم اقتصاد بعد از انقلاب در دانشگاه های ایران گفت: اقتصاد سرمایه داری به جای گرفتن کشور ها به وسیله توب و تانک این بار خیلی نرم و آهسته تمام ظرفیت های ملت های مستضعف جهان را در اختیار خود گرفته است.به چه ترتیبت؟ با ایجاد رشته هایی مانند رشته اقتصاد و تدریس آموزه های وهن آلود و خطرناک سرمایه داری در قالب متون بسیار زیبا و  به اصطلاح علمی خود توسط اساتید اقتصاد توانسته اندیشه های خود را وارد این کشور ها کنند.

سید محمد رضی در انتها با تقدیر از راهی که مستند ما اقتصاد دانیم در نقد نحوه آموزش اقتصاد و متون اقتصادی تدریس شده در دانشکده های اقتصاد باز گرده است خاطر نشان کرد: از کسانی که سعی دارند این مسیر که تنها به تایید و تمجید نظام سرمایه داری می انجامد شکسته شود بسیار ممنون و متشکر ایم و انشالله ما اقتصاد دانیم هایی ساخته شود که به مساپل اساسی تر این نظام سلطه نیز بپردازد.

در ادامه و بعد از اتمام سخنرانی آقای سید محمد رضی مستند ما اقتصاد دانیم به نمایش در آمد.

بعد از اتمام مستند از کارگردان این اثر اقای محمد حسین بززگی راد برای تلاش در جهت شکستن فضای اقتصادی موجود تقدیر و قدر دانی شد.

محمد حسین بزرگی راد در جملاتی  عنوان کرد که: ما این مستند را تنها به این دلیل ساختیم که از اواسط دوران دانشجویی خود همیشه می خواستیم حرف ها و نقد هایی که بر اقتصاد وارد می کردیم به زبانی بزنیم که گویا تر و شیوا تر باشد.مستند ما اقتصاد دانیم تنها و تنها حاصل دغدغه های دوران دانشجویی بنده و دوستانمان است که به تمام دانشجویانی که خواهان تغییر  در جو و اتمسفر اقتصادی کشور  هستند تقدیم می شود.

لازم به ذکر است هماهنگی های این مراسم توسط واحد جهاد اقتصادی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) صورت گرفته بود.

گزارش تصویری اکران مستند ما اقتصاد دانیم لطفا حرفی از واقعیت نزنید را ادامه می توانید ملاحظه نمایید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی