دانشگاه بجنورد و مستند ما اقتصاد دانیم

پنجشنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۱:۲۲ ب.ظ

مستند ما اقتصاد دانیم در دانشگاه دولتی بجنورد به همت دانشجویان این دانشگاه و بسیج دانشجویی اکران شد.

بعد از هماهنگی های بسیار بالاخره مستند در تاریخ 22 فروردین در آمفی تئاتر خانه فرهنگ دانشگاه بجنورد اکران شدجلسه ابتدا با اکران مستند شروع شد دانشجویان با ذوق و شوق خاصی مستند را دنبال میکردند و خوشحال بودند از اینکه مستند به نوعی حرف دل آنها را میزند! سه تن از اساتید هیات علمی وظیفه نقد وتحلیل مستند را انجام دادند.

بعد از اکران مستند اساتید حاضر در جلسه دکتر خشنودی مدیرگروه محترم ابتدا به نقد فیلم پرداخت و صحبت های صورت گرفته در مستند را صرفا نظر شخصی دانشجویان ذکر کرد و معتقد بود که اقتصاد بدون ریاضیات معنا نمیدهد.

همچنین به اساتیدی که در مستند صحبت کرده بودن نیز خرده گرفتند بابت این طرز تفکر در مورد ارتباط بین ریاضیات و اقتصاد.ایشون همچنین فضای کلی مستند رو ضعیف اعلام کردند .

نفر دوم استاد دکتر نظری بودند که ایشون هم با صحبت های دکتر خشنودی موافق بودند و ارتباط ریاضی رو با اقتصاد جدانشدنی توصیف میکردند. و معتقد بودند که ریاضیات جزو جدانشدنی اقتصاد است.

نفر سوم که به تحلیل و نقد پرداخت جناب اقای دکتر نیکوقدم بودن که ایشون نظرشون با بقیه اساتید فرق میکرد و تا حدودی با دید کلی مستند به ریاضیات و هدف شدن ریاضی در اقتصاد موافق بودند.دکتر نیکو قدم نظرشون این بود که بهتر است در تدریس اقتصاد بیشتر واقعیت ها را بگوییم تا اینکه سعی کنیم همه چیز را با زبان ریاضی نشان دهیم.

در انتها نیز صحبت های این دو استاد به همراه دکتر نیکوقدم به حالت مناظره در آمد.

در پایان جلسه هم دانشجویان نظرات خودشون رو اعلام کردند که اکثرا مخالف به کارگیری بی رویه ریاضی بودند هرچند وجود ریاضی رو هم برای اقتصاد ضروری میدونستند .ولی اساتید محترم مخصوصا دکتر خشنودی و نظری معتقد بودند که ریاضایاتی که در دوره کارشناسی در دروس استفاده میشود بسیار ساده هستند و در  مقاطع بالاتر میزان بکارگیری ریاضی در دروس بیشتر میشود پس دانشجویان بایستی پایه ریاضی فوی برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر داشته باشند.

لازم به ذکر است معاونت دانشگاه بعد از مشاهده مستند از دعوت کارگردان این اثر ممانعت به عمل آوردند لذا از عوامل مستند کسی در این جلسه نتوانست حضور پیدا کند.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۲۴
محمد حسین بزرگی راد

نظرات  (۱)

باسلام.
لطفا بیا و حتما مطلبم را بخون و دربارش نظر بده!

عنوان مطلب:    آموزشگاه ایران شناسی!
لینک مطلب:  http://masira.ir/index.php?newsid=89  

تک تک نظر هارا بررسی می کنم.وحتما بازم بهتون سر می زنم.
یاعلی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی