دانشگاه باهنر کرمان مستند ما اقتصاد دانیم را اکران کرد

چهارشنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۱:۰۸ ب.ظ

22 ادریبهشت مستند "ما اقتصاد دانیم لطفا حرفی از واقعیت نزنید" در دانشگاه باهنر کرمان به نمایش در آمد. از ماه ها قبل بسیج دانشگاه باهنر درخواست اکران این مستند را به دبیرخانه ارسال کرده بودند. 

بعد از هماهنگی های صورت گرفته قرار شد در تاریخ مذکور (22 اردیبهشت) این مستند برای دانشجویان اقتصاد و البته سایر رشته ها اکران شود.

جلسه اکران با حضور داشنجویان و اساتید دانشگاه باهنر راس ساعت 14 شروع شد. ابتدا مجری جلسه با معرفی کوتاهی از مستند دانشجویان و اساتید  را به تماشای این مستند دعوت کرد. 

بعد از پخش مستند محمد حسین بزرگی راد کارگردان این اثر برای پاسخ به پرسش های دانشجویان در مورد حال و هوای مستند و موضوع آموزش علم اقتصاد در جایگاه حضور پیدا کرد.

برخی از سوالات دانشجویان:

  • آیا مدل های ریاضی جواب نمی دهند و یا نحوه استفاده اقتصاددانان از آنها درست نیست؟

آنچه ما در اقتصاد ایران با آن مواجه ایم در واقع عدم استفاده درست از ریاضیات است و تبدیل شدن آن در مدل های اقتصادی به هدف.

  • راهکاری که این مستند برای این معضل ارائه می دهد چیست؟

اولین و قطعی ترین راهکار در واقع فکر و تامل در مورد این موضوع است که بعد از گذشت بیش از نیم قرن از ورود علم اقتصاد به ایران، وضعیت آموزش به چه نحوی شده است. در مرحله بعد مطالبه نحوه های درست تر تدریس از اساتید.

  • چرا در مستند فقط از اساتید منتقد استفاده شده است؟
این مستند فقط یک گزارشی آسیب شناسانه از وضعیت آموزش این علم در ایران و جهان است لذا میزگرد نبوده است که بین اساتید و صاحب نظران مناظره بر پا کنیم.

در انتهای این جلسه یکی از اساتید اقتصاد دانشگاه ولی عصر رفسنجان که در این جلسه حضور داشت از این که مستند ریاضیات را یک عامل منفی در اقتصاد معرفی کرده است انتقاد کرد و گفت: ما نباید این را به دانشجویان القا کنیم که هر آنچه در اقتصاد می خوانیم بدرد نمی خورد و این تصور نباید بوجود بیاید که اقتصاد ریاضی شکست خورده است.

در پاسخ به این انتقاد کارگردان بیان کرد که مستند هیچ گاه نمی خواسته که ریاضیات را حذف کند و فقط انتقاد اش از غیر واقعی شدن علم اقتصاد در پوشش ریاضیات بوده است.

در ادامه گزارش تصویری از این اکران را تقدیم می کنیم:



موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۳۰
محمد حسین بزرگی راد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی